Tweet...tweet...tweet

    follow me on Twitter  請愛用Firefox

    暗黑

    Intense

    眼前盡是一片黑暗,我懷疑自己的視力是否受到傷害。就算伸直了雙手在眼前,揮動,黑暗之中,我仍然看不到任何的晃動。為什麼會這樣?我在心中大喊,在這異常的空間中吶喊。平常的我,雖然會開一些傷人的玩笑,會捉弄一些可憐的小孩;但是,該說謝謝的時候,我說得總是比別人大聲,該道歉的時候,我絕對是最有誠意的。可是為什麼,為什麼我會在這一片黑之中醒來?

    It was dark. i could not sure if my sight was damaged or not. i tried to wave to myself, but i could see nothing. i cried out in this darkness, but there were no answers. i did make fun of poeple, i did tease childern sometimes; however, i had never forgetten  to give appreciated or apologies. i could not understand why i were in this darkness?

    光線在黑暗之中表明自己的身份,細微脆弱。因為它,我知道自己的眼睛仍是有用的,我看見自己的身體是完好無缺的。我往光線的源頭走去,想跟隨著亮光逃離這黑暗,當我越靠近它,它顫抖的越厲害,但是光線也越強烈。終於,在有如太陽一般的照耀之下,我知道我到了終點。

    light showed at this hopeless space. it let me understand my eyes were well and my body was perfect. i was attracted by the light. i want to go toward it and grab it. the closer to the light i were, the stronger the light was. finally, i reach the end. i knew it, because the light here was as warm as the sun.

    等待我的,並不是穿著白袍的使者。等待我的,卻是個操弄著探照燈的惡魔。還來不及反應,惡魔已經一手伸進我的胸膛,緊緊地抓住我的心臟。我聽不到任何的聲音,只感覺到自己的心臟在它的手中跳動,而惡魔臉上的笑臉已經裂到了耳旁。低下頭一看,心臟在惡魔手中正失去生命力,閃耀的光芒不斷竄出。我看到我的心臟在惡魔的手上完全變黑,然後被收進它的斗篷裡,而我的周圍,再次限入無止盡的黑暗。

    a person who waited there was not the one i expected. he was not an angel, but a demon. i was astonished when the demon took my heart out of my body. it was the most devil and scary smile i had ever seen while the demon stared at my heart. i saw lights jumped out my heart, and lossing it’s life at the same time. when my heart had become pure darkness, the demon put it in his mantle with satisfaction. and me? i fell back into the darkness again…

    失去了生命力的我,無力的身軀就在黑暗中落下。

    without the power of lights, my body fell into the darkness powerless.

    地面,不是硬梆梆的水泥,而是一俱俱,跟我一樣失去光明力量的屍體。

    the ground i fell on was not as hard as rock, but as soft as b-o-d-i-e-s.

    我們一起攤在,這名為社會的現實。

    yes, a group of living deads who lost their heart and power of light. we are here wondering around at the space called “reality.”

    by Noid. inspired by the police officer…June 21, 2009.

    Comments