Tweet...tweet...tweet

    follow me on Twitter  請愛用Firefox

    When time is...

    Intense


    When time is...
    Originally uploaded by LucaPicciau
    Stop and stare...
    當我看到這張充滿孤獨感的相片的時候,我就想到了 one republic 的 stop and stare,裡頭的歌詞是這樣寫的:

    This town is colder now, I think it's sick of us
    (城市越來越冷漠,我想它是受夠我們了,)
    It's time to make our move, I'm shakin' off the rust
    (是我們離開的時候了,我要擺脫生鏽的身子,)
    I've got my heart set on anywhere but here
    (我要我的心在這裡以外的定方定下,)
    I'm staring down myself, counting up the years
    (低頭看著自己,細數著自己這幾年的日子,)
    Steady hands, just take the wheel
    (穩定的雙手,握著方向盤不動,)
    And every glance is killing me
    (這裡的每一個眼神都快把我逼瘋了,)
    Time to make one last appeal for the life I lead
    (是時候去找回我生命的方向了。)

    Stop and stare
    (靜下來,看看,)
    I think I'm moving but I go nowhere
    (本以為我是在前進,但其實我一直都在原地)
    Yeah, I know that everyone gets scared
    (嗯,我知道大家都被嚇到了)
    But I've become what I can't be, oh
    (但是,我已經變成了另一個我,)
    Stop and stare
    (靜下來,看看,)
    You start to wonder why you're 'here' not 'there'
    (你也開始懷疑為什麼你是在這裡,而不是在別的地方)
    And you'd give anything to get what's fair
    (因為你已經付出了你的全部,只為了得到一個公平,)
    But fair ain't what you really need
    (但是,公平並不是你真的需要的)
    Oh, can you see what I see?
    (喔,你知道我看到的世界嗎?)

    They're tryin' to come back, all my senses push
    (過去,試著回來,但是我的神經已經緊繃了,)
    Untie the weight bags, Some never thought I could
    (放下過去沉重的包袱,一些人覺得我不可能辦到)
    Steady feet, don't fail me now
    (穩重的雙腳,不要讓我這時候跌倒,)
    Gonna run till you can't walk
    (我要不斷的追,直到你不走了,)
    Something pulls my focus out
    (偏編,有什麼拉住了我的注意力)
    And I'm standing down
    (然而,我還是站的很穩。)

    試聽



    喜歡的話,請在這邊買CD支持原版!

    Comments